Still Recording by Saeed Al Batal and Ghiath Ayoub
12/10/2018
Link to the original article: https://quinlan.it/2018/09/05/still-recording/
Guerra e cinema, mirino e obiettivo, to shoot. Diretto da Saeed Al Batal e da Ghiath Ayoub, Still Recording è allo stesso tempo un saggio di teoria cinematografica e una scioccante inchiesta sul conflitto siriano. In concorso alla Settimana Internazionale della Critica, tra i titoli più importanti di Venezia 75.
Lo stato delle cose
Saeed è un giovane cinefilo che cerca di insegnare ai giovani di Ghouta, in Siria, le regole del cinema, ma la realtà che si trovano ad affrontare è troppo dura per seguire alcuna regola. Il suo amico Milad vive dall’altra parte della barricata, a Damasco, sotto...
more
Still Recording
04/09/2018
Saeed is a young cinema passionate trying to teach the youth in Eastern Ghouta in Syria the rules of filming, but the reality they face is much harsher to respect any rule.
His friend Milad is on the other side of the fence, in Damascus, under the control of the regime finishing his studies in Fine Arts.
At one point, Milad decides to leave the capital and joins Saeed in under sieged Douma where they set up a local radio station and a recording studio. They hold the camera to film everything until one day the camera films them…